Veelgestelde vragen

Over mijn dossier

Ik wil weten waarom Hoist Finance contact met mij heeft opgenomen.

In de e-mail of brief die u van ons heeft ontvangen, staat de naam van de partij waar u een schuld had. Deze schuld hebben wij gekocht. Vanaf nu hoeft u niet meer aan deze partij te betalen en heeft u een schuld bij Hoist Finance. 

Ik wil weten van welke partij Hoist mijn schuld heeft gekocht.

In de e-mail of brief die u van ons heeft ontvangen, staat de naam van de partij waar u een schuld had. Deze schuld hebben wij gekocht. Vanaf nu hoeft u niet meer aan deze partij te betalen en heeft u een schuld bij Hoist Finance.

 

Ik wil mijn klantnummer of mapnummer weten. Hoe zie ik dat?

Uw klantnummer en mapnummer staan in alle brieven, e-mails of sms berichten die u van ons ontvangt.
Kunt u uw klantnummer of mapnummer niet vinden? Bel dan 02 773 26 11  of stuur een e-mail via het contactformulier.

Uw klantnummer en mapnummer staan in alle brieven, e-mails of sms berichten die u van ons ontvangt.
Kunt u uw klantnummer of mapnummer niet vinden? Bel dan 02 773 26 11  of stuur een e-mail via het contactformulier.

Uw klantnummer en mapnummer staan in alle brieven, e-mails of sms berichten die u van ons ontvangt.
Kunt u uw klantnummer of mapnummer niet vinden? Bel dan 02 773 26 11  of stuur een e-mail via het contactformulier.

Uw klantnummer en mapnummer staan in alle brieven, e-mails of sms berichten die u van ons ontvangt.
Kunt u uw klantnummer of mapnummer niet vinden? Bel dan 02 773 26 11  of stuur een e-mail via het contactformulier.

Ik wil de hoogte van mijn schuld weten. Hoe zie ik dat?

Via ons portaal kunt u 24/7 veilig en eenvoudig de hoogte van uw openstaande schuld bekijken. Via het portaal kunt u uw schuld betalen of een betalingsregeling opstellen.

Via ons portaal kunt u 24/7 veilig en eenvoudig de hoogte van uw openstaande schuld bekijken. Via het portaal kunt u uw schuld betalen of een betalingsregeling opstellen.

Via ons portaal kunt u 24/7 veilig en eenvoudig de hoogte van uw openstaande schuld bekijken. Via het portaal kunt u uw schuld betalen of een betalingsregeling opstellen.

Ik wil de documenten van mijn schuld ontvangen. Hoe vraag ik deze op?

Het is uw eigen verantwoordelijkheid om documenten goed te bewaren. Als u deze niet meer kunt vinden, kunt u ons een verzoek sturen via het contactformulier. Wij zullen uw verzoek in behandeling nemen en de documenten toesturen. 

Ik ben het niet eens met (de hoogte van) deze schuld. Wat kan ik doen?

·       Ik had geen achterstand bij de vorige partij

Als u van mening bent dat u geen achterstand meer had bij de partij waar wij de schuld van hebben gekocht, neem dan eerst contact op met die betreffende partij. Bel ons daarna op 02 773 26 11 zodat er geen verdere kosten bij u in rekening worden gebracht. Als blijkt dat u geen schuld meer had bij die partij, zullen zij contact met ons opnemen en zullen wij dit verder afhandelen.

 

·       Ik ben het niet eens met deze schuld

Als u van mening bent dat (de hoogte van) deze schuld bij Hoist Finance niet juist is, bel 02 773 26 11 of stuur een e-mail via het contactformulier met daarin de reden waarom u van mening bent dat deze schuld niet juist is.

Ik heb deze schuld al betaald. Wat kan ik doen?

·       Ik had al betaald voordat Hoist Finance de schuld heeft gekocht
Als u van mening bent dat u geen achterstand meer had bij de partij waar wij de schuld van hebben gekocht, bel ons dan op 02 773 26 11 zodat er geen verdere kosten bij u in rekening worden gebracht. Als blijkt dat u geen schuld meer had bij die partij, zullen zij contact met ons opnemen en zullen wij dit verder afhandelen.

 

·       Ik heb al betaald aan Hoist Finance

Als u van mening bent dat de hoogte van uw schuld niet juist is, omdat u al aan ons heeft betaald, verzoeken wij u om ons de betaalbewijzen toe te sturen via het contactformulier.

Op het betaalbewijs moet zichtbaar zijn: rekeningnummer, naam rekeninghouder, datum betaling en het overgeschreven bedrag. 

 

Ik heb de volledige schuld betaald. Ontvang ik een bevestiging hiervan?

Wij sturen u alleen een bevestiging als u hier specifiek om vraagt. U kunt de hoogte van uw openstaande schuld zien in uw online account via ons portaal. Komt u er niet uit? Bel 02 773 26 11 of stuur een e-mail via het contactformulier.

Ik heb een brief van de deurwaarder ontvangen. Wat moet ik doen?

Als u een bericht van de deurwaarder heeft ontvangen, vragen wij u contact met deze partij op te nemen. Hoist heeft dan namelijk de schuld aan de deurwaarder overgedragen. U vindt de contactgegevens van de deurwaarder op de brief of de e-mail die u heeft ontvangen. Voor vragen over de NBB kunt u contact opnemen met Hoist Finance.

 

Bel 02 773 26 11 of stuur een e-mail via het contactformulier.

Ik heb een huisbezoek gehad. Waarom is dat?

Als u geen reactie geeft op gestuurde brieven of e-mails, dan proberen we samen met u te achterhalen waarom dat is. Een huisbezoek kan ervoor zorgen dat u gelijk aan de deur geholpen kan worden als er iets niet duidelijk is. Heeft u verder nog vragen? Bel 02 773 26 11 of stuur een e-mail via het contactformulier.

Ik heb een klacht. Wat kan ik doen?

U kunt uw klacht indienen via het contactformulier op de website. Selecteer 'ik heb een klacht' bij de vraag 'Waar gaat uw vraag over?'. Wij zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk antwoord krijgt.

Over betalingen

Ik wil betalen. Op welk rekeningnummer kan dat?

U kunt een eenmalige betaling doen via ons portaal. Als u betaalt via het portaal weet u zeker dat de betaling goed door ons wordt verwerkt. Betalen via het portaal is veilig en 24/7 mogelijk. Klik hier om het portaal te bezoeken.

 

Wilt u het bedrag toch liever zelf overschrijven? Ons rekeningnummer is: BE58 8260 0060 7679 op naam van Hoist Finance AB. Vermeld uw mapnummer in de mededeling. Uw mapnummer staat in alle brieven, e-mails of sms berichten die u van ons heeft ontvangen.

Ik wil betalen. Hoe kan ik dat doen?

U kunt uw schuld in één keer betalen of maandelijkse afbetalen.

 

·       In één keer betalen

U kunt een eenmalige betaling doen via ons portaal. Als u via deze weg betaald weet u zeker dat de betaling goed door ons wordt verwerkt. Betalen via het portaal is veilig en 24/7 mogelijk. Klik hier om het portaal te bezoeken.

 

Wilt u het bedrag toch liever zelf overschrijven? Ons rekeningnummer is BE58 8260 0060 7679 op naam van Hoist Finance AB. Vermeld uw mapnummer in de mededeling van uw betaling. Uw mapnummer staat in alle brieven, e-mails of sms berichten die u van ons ontvangt.

·       Maandelijks afbetalen

U kunt zelf een betalingsregeling opstellen via ons portaal. U heeft hiervoor uw klantnummer nodig, deze staat in de brieven of e-mails die u van ons ontvangt. Klik hierom naar het portaal te gaan.

 

Heeft u hulp nodig bij het opstellen van een betalingsregeling? Bel 02 773 26 11 of stuur een e-mail via het contactformulier

Ik kan het bedrag niet in één keer betalen. Wat kan ik doen?

U kunt zelf een betalingsregeling opstellen via ons portaal. U heeft hiervoor uw klantnummer nodig, welke vermeld staat in de brieven of e-mails die u van ons ontvangt. Klik hier om naar het portaal te gaan. 

 

Heeft u hulp nodig bij het opstellen van een betalingsregeling? Bel 02 773 26 11  of stuur een e-mail via het contactformulier

Ik wil mijn schuld in maandelijkse termijnen betalen. Hoe doe ik dat?

U kunt zelf een betalingsregeling opstellen via ons portaal. U heeft hiervoor uw klantnummer nodig, deze staat in de brieven of e-mails die u van ons heeft ontvangen. Klik hier om naar het portaal te gaan. 

 

Heeft u hulp nodig bij het opstellen van een betalingsregeling? Bel 02 773 26 11 of stuur een e-mail via het contactformulier.

 

 

Ik kan het maandelijkse bedrag van mijn betalingsregeling niet betalen. Wat kan ik doen?

Via ons portaal kunt u zelf uw betalingsregeling wijzigen. Klik hier om naar het portaal te gaan.

Heeft u hulp nodig bij het wijzigen van uw betalingsregeling? Bel 02 773 26 11 of stuur een e-mail via het contactformulier.

Over Mijn Hoist

Ik kan geen account aanmaken voor het portaal. Wat kan ik doen?

U kunt geen account aanmaken als de schuld op naam van een bedrijf staat. Voor al uw vragen belt u 02 773 26 11 of stuur een e-mail via het contactformulier.

Staat uw schuld niet op naam van een bedrijf en lukt het niet om een account aan te maken? Neem dan telefonisch contact op of stuur een e-mail via het contactformulier.

Ik kan niet inloggen op mijn online account. Wat kan ik doen?

Om in te kunnen loggen moet u zich eerst registreren.

Bent u uw wachtwoord vergeten? U kunt deze zelf opnieuw instellen door te klikken op ” Uw wachtwoord vergeten?” als u probeert in te loggen.

Lukt het inloggen nog steeds niet? Bel 02 773 26 11 of stuur een e-mail via het contactformulier

Ik heb een betaling gedaan, maar deze is niet verwerkt in mijn account. Wat kan ik doen?

Het kan een aantal uren duren voordat de betaling is verwerkt. Als uw betaling na 48 uur nog steeds niet te zien is, neem dan contact op met uw bank. Controleer alle betaalgegevens (rekeningnummer en mededeling).

Komt u er niet uit? Bel 088-1414 000 of stuur een e-mail via het contactformulier.

Ik wil weten wat ik al aan Hoist Finance heb betaald. Hoe kan ik dat zien?

Alle betalingen die u aan ons heeft gedaan kunt u zien in uw online account via ons portaal.
Als u nog geen toegang heeft tot uw online account, kunt u zich registreren.

Komt u er niet uit? Bel 02 773 26 11 of stuur een e-mail via het contactformulier.

Over NBB

Waarom ben ik geregistreerd bij het NBB?

U bent een kredietovereenkomst aangegaan bij de partij waarvan wij de schuld hebben gekocht. Als u een kredietovereenkomst aangaat, wordt dat automatisch geregistreerd in het NBB. Als u niet op tijd betaalt, zal de kredietverstrekker in het NBB melden dat u een achterstand heeft. Hoist Finance is wettelijk verplicht om de NBB-registratie over te nemen van de vorige partij.

 

Meer informatie over het NBB kunt u lezen op de website van de Nationale Belgische bank.

Wanneer wordt mijn NBB-registratie verwijderd?

Als uw volledige schuld is betaald, leggen wij de datum van uw laatste betaling vast als werkelijke einddatum van uw krediet. Het NBB bewaart uw registratie 1 jaar en daarna wordt de registratie door het NBB verwijderd.

 

Meer informatie over het NBB kunt u lezen op de website van de Nationale Belgische bank.

Over schuldhulpverlening

Ik heb mij aangemeld voor schuldhulpverlening of ik krijg hulp bij mijn schulden

Als u zich heeft aangemeld voor schuldhulpverlening, vragen wij u een bewijs toe te sturen via het contactformulier

 

Als u al in de schuldhulpverlening zit, verzoeken wij u ons de organisatie en de naam van uw schuldhulpverlener door te geven via het contactformulier, wij zullen dan met hen contact opnemen.

 

Komt u er niet uit? Bel 02 773 26 11  of stuur een e-mail via het contactformulier.

Ik heb een schone lei gekregen maar ik word alsnog door Hoist Finance aangeschreven

Het kan voorkomen dat de uitspraak schone lei niet bij ons bekend is. U kunt ons een duidelijke foto of kopie van het gehele vonnis schone lei toesturen via het contactformulier.

 

Komt u er niet uit? Bel 02 773 26 11  of stuur een e-mail via het contactformulier.

Contact

Bel ons of stuur een e-mail. Maakt u zich geen zorgen, we zijn er om u te helpen. We helpen u bij het gehele proces, van het begrijpen van uw schuld tot de laatste betaling.

Oeps.. deze browser wordt niet ondersteund